50 років тому у Сполучених Штатах зародився так званий студійний рух мистецького видування скла. У співпраці науковців та митців у штаті Вашингтон виник напрямок мистецтва, що швидко розповсюдився по світу.
Одним з перших сучасною технікою видування скла оволодів Дейл Чіхулі. На сьогодні, Дейл визнаний майстер своєї справи. За деякими оцінками, він продав своїх творів на суму у понад 30 мільйонів доларів. Цими днями виставка його заворожуючих скляних виробів прикрашає Вірджинський музей художнього мистецтва у Річмонді.
Разом з цілою командою склодувів Дейл Чіхулі створює монументальні роботи у своїй студії у Сіетлі.
Вперше видувати скло митець почав майже півстоліття тому. Вже тоді він знав, що це стане справою його життя.
Однак, після автоаварії тридцять років тому, в якій він втратив око, сам дути скло він вже міг.
За допомогою інших склодувів Дейл створює широкомасштабні роботи, трансформуючи цілі ландшафти та навіть міста. У 1999 році, він перетворив частину Єрусалима. Сьогодні, його мистецтво заполонило Вірджинський музей художнього мистецтва. Розповідає директор музею Алекс Ньєрґес:
«Що він робить зі склом, так це перетворює його зі звичного матеріального об’єкта у цілу інсталяцію зі справжнім сюжетом».
Чіхулі будує захоплюючі композиції з тисяч шматків скла.
Він каже, що коли щось створює, то використовує матеріали виключно інтуїтивно.
Одна зі споруд, довжиною майже двадцять метрів, складається з півтори тисячі окремих шматків. Митець створив її спеціально для цієї виставки:
«Я назвав цю роботу Лагуна Торчелло. Торчелло – це невеличкий острівець у Венеціанській затоці. Мене надихає все, пов’язане з Венецією. Це моє найулюбленіше місце на світі».
Надихають Чіхулі також природа, чи скажімо човни японських рибалок, або ж мистецтво та дизайн індіанців.
Його колекція ковдр та плетених кошиків виставлена разом із скляними роботами, народженими під впливом оригіналів. Але головне джерело його натхнення, каже майстер, скло:
«Цей матеріал просто феноменальний. Разом зі світлом все трансформується. Не так вже багато матеріалів, які пропускають світло. Коли це стається, ефект просто зачаровує».
Як зачаровує його «Перська стеля». Понад тисяча окремих скляних виробів пішло на створення цієї композиції світла та кольору.
За словами митця, сам він іноді сумує за процесом видування. Втім робота з іншими склодувами, певним чином, розкрила перед ним нові можливості.
«Майже будь-який задум я можу втілити у життя. І поки мені вдається творити щось пристойне та мати успішні покази, про пенсію я поки не думаю», - зазначив Чіхулі.
В 71, Чіхулі вже давно визнаний майстер своєї справи, але готується до наступної виставки так же завзято, як і в молодості.
Його постійні колекції можна побачити у десятках музеях в Сполучених Штатах, та за кордоном. За свою кар’єру він зумів продати своїх творів на суму у понад 30 мільйонів доларів.
Одним з перших сучасною технікою видування скла оволодів Дейл Чіхулі. На сьогодні, Дейл визнаний майстер своєї справи. За деякими оцінками, він продав своїх творів на суму у понад 30 мільйонів доларів. Цими днями виставка його заворожуючих скляних виробів прикрашає Вірджинський музей художнього мистецтва у Річмонді.
Разом з цілою командою склодувів Дейл Чіхулі створює монументальні роботи у своїй студії у Сіетлі.
Вперше видувати скло митець почав майже півстоліття тому. Вже тоді він знав, що це стане справою його життя.
Однак, після автоаварії тридцять років тому, в якій він втратив око, сам дути скло він вже міг.
За допомогою інших склодувів Дейл створює широкомасштабні роботи, трансформуючи цілі ландшафти та навіть міста. У 1999 році, він перетворив частину Єрусалима. Сьогодні, його мистецтво заполонило Вірджинський музей художнього мистецтва. Розповідає директор музею Алекс Ньєрґес:
«Що він робить зі склом, так це перетворює його зі звичного матеріального об’єкта у цілу інсталяцію зі справжнім сюжетом».
Чіхулі будує захоплюючі композиції з тисяч шматків скла.
Він каже, що коли щось створює, то використовує матеріали виключно інтуїтивно.
Одна зі споруд, довжиною майже двадцять метрів, складається з півтори тисячі окремих шматків. Митець створив її спеціально для цієї виставки:
«Я назвав цю роботу Лагуна Торчелло. Торчелло – це невеличкий острівець у Венеціанській затоці. Мене надихає все, пов’язане з Венецією. Це моє найулюбленіше місце на світі».
Надихають Чіхулі також природа, чи скажімо човни японських рибалок, або ж мистецтво та дизайн індіанців.
«Майже будь-який задум я можу втілити у життя. І поки мені вдається творити щось пристойне та мати успішні покази, про пенсію я поки не думаю».Дейл Чіхулі
Його колекція ковдр та плетених кошиків виставлена разом із скляними роботами, народженими під впливом оригіналів. Але головне джерело його натхнення, каже майстер, скло:
«Цей матеріал просто феноменальний. Разом зі світлом все трансформується. Не так вже багато матеріалів, які пропускають світло. Коли це стається, ефект просто зачаровує».
Як зачаровує його «Перська стеля». Понад тисяча окремих скляних виробів пішло на створення цієї композиції світла та кольору.
За словами митця, сам він іноді сумує за процесом видування. Втім робота з іншими склодувами, певним чином, розкрила перед ним нові можливості.
«Майже будь-який задум я можу втілити у життя. І поки мені вдається творити щось пристойне та мати успішні покази, про пенсію я поки не думаю», - зазначив Чіхулі.
В 71, Чіхулі вже давно визнаний майстер своєї справи, але готується до наступної виставки так же завзято, як і в молодості.
Його постійні колекції можна побачити у десятках музеях в Сполучених Штатах, та за кордоном. За свою кар’єру він зумів продати своїх творів на суму у понад 30 мільйонів доларів.