Уперше вежі-близнюки з’явилися у фільмі «Супермен» у 1978-му році, де герой Крістофера Ріда рятує світ. Вежі-близнюки надали масштаб та велич популярному американському герою.
Атака на Пентагон стала оголошенням війни Сполученим Штатам, зазначив у своїй промові віце-президент США. За його словами, терористичні атаки того дня народили нове покоління патріотів, які готові пожертвувати собою заради країни.
«Це було уособленням певного типу американської величі. Величі не традиційного, а нового типу, з модерним дизайном. Вони були символом американської могутності», – говорить кінокритик Девід Стерріт.
Девид Стеріт жив по сусідству з комплексом.
«Вони мені архітектурно не дуже подобалися. Але вони справді великі. Я гадаю, що протягом певного часу вони були найвищими будинками у світі. І це певний тип американського тріумфу – ми не лише побудували найвищий будинок, а і зробили це двічі», – розповідає він.
У драмі «Вол-Стріт» та у фільмі Браяна де Пальми «Багаття пихи» вежі-близнюки символізують самовпевненість, владу та жадібність Вол-Стріту у 80-х роках. У фільмі «Ділова дівчина» вежі-близнюки також символізують владу – але вже жіночу. Головна героїня Тесс із робітничої родини на Стейтен Айленд мріє працювати у фінансовому районі Нью-Йорка. Її місце праці – в офісі, що знаходиться в одній з веж - стає її перемогою.
Але вежі ставали і символом романтичної закоханості – як у фільмі «Влада місяця». У кінокартині Нормана Джуісона головна героїня – удова Лоретта Касторіні закохується в однорукого пекаря.
Не обійшлося без веж і у блокбастерах. У фільмі Роланда Еммеріха «День незалежності» інопланетяни зруйнували усі найбільші пам’ятки Америки, включно з вежами-близнюками.
«Вежі-близнюки були зруйновані у багатьох блокбастерах, але усі ці фільми були зроблені до 2001-го року», – говорить Девід Стерріт.
У деяких випадках сцени з вежами Всесвітнього торговельного центру були вирізані для подальшого показу. Так, аби не травмувати аудиторію, зробили у фільмі «Людина-павук», що вийшов в прокат у 2002-му році. Американці до цього ставляться по-різному.
І найбільше їхня відсутність відчувається у фільмі Спайка Лі «25-та година», де два потужні промені сяють на місці, де колись стояли вежі-близнюки.