Незважаючи на цифрову революцію у музичній індустрії і зростання популярності стрімінгових сервісів подібних Spotify, мода на вінілові платівки повертається. У них зацікавлені як меломани різного віку, так і самі виконавці.
Продажі вінілових альбомів зростають уже 13 років, і минулого року досягли свого апогею з рекордним показником майже 17 мільйонів
На деякий час платівки для вінілових програвачів відійшли в тінь, але останніми роками спостерігається відродження формату. За даними досліджень, продажі вінілових альбомів зростають уже 13 років, і минулого року досягли свого апогею з рекордним показником майже 17 мільйонів.
Індустрія зростає і як результат – відкриваються нові заводи з виробництва вінілових платівок. Один із таких розташований в передмісті Вашингтона – Furnace Record Pressing. Серед їхніх клієнтів – легендарні гурти: Metallica, Nirvana, Led Zeppelin і багато інших.
Підприємець Ерік Астор настільки впевнений в успішному майбутньому платівок, що інвестував власні заощадження в те, що повинно стати одним із найбільших заводів із виробництва вінілових платівок у Сполучених Штатах.
Фабрика зможе виготовляти до шести мільйонів платівок щороку, коли всі преси будуть запущені в обіг
Коли всі преси будуть запущені в обіг, фабрика зможе виготовляти до шести мільйонів платівок щороку.
Від заводу в Європі – до власного виробництва
Хоча завод відкрився нещодавно, Ерік – не новачок у музичній індустрії. Музикант за покликанням, він розпочав власний бізнес із виготовлення компакт-дисків і відеодисків у передмісті столиці 23 роки тому. Проте платівками компанія Furnace Record Pressing почала займатися на десяток років пізніше, в 2008-му. Платівки виготовляли в Європі та доставляли у США.
«У той час не було багато заводів із пресування платівок, – пояснює Астор, – і було дуже мало таких, які виробляли продукт високої якості. Тож ми знайшли компанію в Німеччині, яка б допомогла нам виробляти вінілові платівки високої якості, і ми досі співпрацюємо з ними».
Ерік виготовляв платівки за кордоном, доки не зрозумів, що правила гри змінюються, і потрібно йти в ногу з часом.
На той час ніхто не виготовляв нове обладнання для пресування платівок
«Приблизно в 2013 році індустрія настільки пожвавилася, що ми вирішили: аби залишитися в бізнесі та обслуговувати своїх клієнтів, нам потрібно почати пресування тут, у США. Тоді ми почали шукати нове обладнання», – розповідає підприємець.
Завдання виявилося не з простих, оскільки на той час ніхто не виготовляв нове обладнання для пресування платівок. Після тривалих пошуків Еріку вдалося знайти вживані преси.
«Нам зателефонував чоловік із Мексико-Сіті, який мав кілька пресів на складі. Тож ми сказали: це ті самі моделі пресів, як ті, що ми використовуємо на заводі в Німеччині; ми знаємо, що з них виходить якісний продукт, тому придбали їх у нього».
Кропіткий процес виготовлення платівок
Виготовляють грамофонні платівки з полівінілхлориду. Матеріал компанія замовляє з Нідерландів. Полівінілхлоридова стружка різних кольорів засипається у прес, в якому від металевої матриці відтискаються платівки.
«Платівки охолоджуються впродовж доби, – розповідає Марк Рейтер, директор з виробництва, – після чого їх переміщують у відділ фізичного контролю якості, де кожна до єдиної платівка перевіряється на дефекти».
Існують дві фази контролю якості вінілових платівок
На їхній поверхні розміщений спіральний рівчачок, або доріжка, з записом звуку, що відтворюється за допомогою грамофона. Процес виготовлення грамофонних платівок є трудомістким і потребує постійної уваги та ретельної перевірки.
«Є дві фази контролю якості вінілових платівок, – зауважує Рейтер. – Перша: ми слухаємо одну копію повністю. Принаймні одну копію. Отож є хтось, хто прослуховує платівки, коли вони виходять із пресу, і тоді ми вибираємо зразки. Іноді ми вибираємо кожні п’ять, кожні десять і залежно від того, наскільки комплексним є замовлення».
Після проходження контролю якості платівки вставляють в обкладинки і вони готові для продажу.
Секрет популярності платівок
За словами Еріка Астора, зараз усе більше молодих людей віддає перевагу прослуховуванню музики в цьому форматі, і самі жанри урізноманітнились. Одним із важливих факторів, що сприяють зростанню популярності платівок, є те, що самі музиканти обирають цей вид звукового носія.
«Я гадаю, що студії звукозапису впродовж тривалого часу говорили артистам, що вони не можуть випускати платівки, і вони почали вимагати цього, – ділиться роздумами підприємець. – Тому коли артист сам задає моду на формат, це також істотно допомагає».
Зараз спостерігається широкомасштабне повернення в обіг грамофонних платівок.
Це більш глибинний, особистий досвід
«Це предмет колекціонування, – пояснює Астор. – Вони особливіші – більша графіка, тож ви можете бачити, що артист хотів, щоб ви побачили і відчули, дивлячись на платівку. У вас є графіка, анотації до платівок, це предмет колекціонування – деякі люди колекціонують різні кольори вінілу».
Хоча все більше покупок здійснюється онлайн і багато пісень завантажуються з Інтернету або прослуховуються через стрімінгові сервіси, віддані музичні фани бачать справжню цінність у вінілових платівках.
«Дуже просто ввімкнути цифрову музику і відійти від неї, робити щось інше, – зазначає Марк Рейтер. – Тобто якимось чином вона не вимагає уваги і через це стає для мене трохи менш особливою. Платівка вимагає від тебе бути в одній кімнаті з нею. Ви приділяєте їй увагу, ви перевертаєте її – ви не можете просто дати їй крутитися. Це більш глибинний, особистий досвід».
Новому заводу ще потрібно пройти випробування часом, але його керівництво налаштоване оптимістично і вірить, що успіх не забариться.
Дивіться також: Музична терапія: як музика лікує
Your browser doesn’t support HTML5