Через два тижні після терористичних нападів одинадцятого на вежі-близнюки Світового Торговельного Центру художниця Еґі Кені відвідала місце трагедії. Від того часу вона приходила туди знову і знову, і малювала пожежників, рятувальників, поліцейських, і чоловіків та жінок, що розшукували тлінні останки людських жертв, і очищували місце від уламків. Тепер її твори виставляються в Музеї поліції у Нью-Йорку.
Виставка Еґі Кені зібрала відомих діячів Нью-Йорка, серед яких були і безпосередні свідки трагедії. Серед них начальник поліції Нью-Йорка Реймонд Келі.
«Я живу за всього один квартал від цього місця. На мою думку, художниці Еґі Кені вдалося відобразити почуття тих жахливих днів після одинадцятого вересня».
Еґі називає себе художником-репортером і каже, що її постійно тягнуло до місця знищених веж-близнюків. «Думаю, що це був мій спосіб примиритися з цією жахливою трагедією», - каже вона.
Від початку березня до кінця травня 2002 року, коли очищувальні роботи було в основному закінчено, Еґі постійно відвідувала місце атак. Вона часто навідувалася і у намет, де працівники приходили, щоб відпочити та поїсти.
«Мене вразило те, що цей намет майже нагадував собор. В середині метушились сотні людей, одначе, вони поводилися дуже тихо. Було дуже дивно бачити стільки людей з різних прошарків суспільства, які чудово співпрацювали».
На багатьох картинах видно, наскільки вичерпані – фізично і психічно – були ліквідатори наслідків атак.
«Всі абсолютно втомлені. Мені здається, що засипали вони негайно, як тільки лягали спати», - розповідає художниця.
Коли у травні 2002 року закінчились очищувальні операції Еґі Кені припинила малювати і сховала картини допоки її товариш не розповів про них кураторові Музею.
«Ціла історія одинадцятого вересня є для мене священною. Я аж ніяк не хотіла б продавати ці ескізи на вулиці», - каже Еґі.
На відкритті виставки багато людей висловлювали задоволення з приводу того, що громадськість може бачити художні свідчення трагедії одинадцятого вересня.